Wat is het verschil tussen een postadres en een virtual office?

Een eerste stap richting het huren van een kantoor of werkplek is vaak een virtuele werkplek of postadres. Deze twee lijken erg op elkaar, maar ze zijn niet hetzelfde. In dit artikel vertel ik je de belangrijkste verschillen, maar ook de overeenkomsten.

5 min
Vincent Siderius

De overeenkomst tussen een postadres en een virtual office

Je kunt een virtual office of een postadres huren als je een eigen bedrijf hebt. Er zijn verschillende redenen waarom je dit zou kunnen willen.

Een van de belangrijkste is dat je hierdoor niet je privéadres op hoeft te voeren op je website of visitekaartjes. Je kan een adres kiezen dat in het centrum van de stad ligt, of op een prominente locatie. Dit ziet er professioneler uit dan een thuisadres in een woonwijk.

Een andere reden kan zijn dat je flexibel wilt zijn in jouw werkplek. Je kan natuurlijk een werkplek huren bij een co-working space, maar de prijzen daarvan zijn al snel het driedubbele van een postadres of virtual office. Tegen een extra betaling kan je ervoor kiezen om flexibel hier en daar een dagje te werken op het adres van je postadres of virtual office. Een voorwaarde hiervoor moet wel zijn dat het postadres of virtual office jou de mogelijk moet kunnen geven om een werkplek aan te bieden. Oftewel, zij moeten daarvoor gemaakt zijn. Wanneer je jouw postadres of virtual office huurt bij een bedrijf dat ook een co-working space heeft, is dit vanzelfsprekend het geval.

Als je jouw zakelijke post wilt scheiden van jouw privé post bieden beide opties aan om jouw post te verwerken. Je postadres is daarmee je zakelijke correspondentieadres. De naam postadres zegt dat al wel een beetje natuurlijk. Hoe elk postadres of virtual office dit doet, verschilt per bedrijf. Je kunt hierbij kiezen uit verschillende mogelijkheden die het best bij jou en je situatie passen.

Overeenkomsten postadres & virtual office

  • Gebruik maken van het adres op website en visitekaartjes
  • Gebruik maken van vergaderruimte (tegen extra kosten)
  • Post wordt afgehandeld
  • Ziet er professioneler uit

De verschillen tussen een postadres en een virtual office

Ook al mag je het postadres opvoeren als adres op jouw visitekaartjes, website en andere correspondentie, geldt het niet als inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Als je een postadres huurt, moet je dus nog steeds jouw privéadres opvoeren bij de KvK. In het geval dat jij een postadres huurt, is het dus volkomen normaal dat het adres op jouw website en het adres in het register van de KvK van elkaar verschillen. Wil je vanwege privacy redenen dat jouw huisadres niet te vinden is, dan moet je kiezen voor een virtual office. Met dat adres kan jij je namelijk wel inschrijven bij de KvK. Dit is het belangrijkste verschil.

Elk bedrijf moet fysiek te bezoeken zijn. Bij de KvK kan je twee verschillende adressen opgeven, jouw postadres en jouw bezoekadres. Als je dus alleen een postadres huurt, moet je alsnog jouw privéadres opgeven als bezoekadres.

Als een virtual office aan de eisen van een bezoekadres voldoet, hoef je daar dus niet je privéadres op te geven. Onze virtual office voldoet aan deze eisen. Hierdoor kan je ons adres gebruiken als bezoekadres voor jouw bedrijf. Jouw privéadres blijft daardoor dus privé.

Verschillen postadres & virtual office

  • Inschrijving bij KvK alleen met virtual office
  • Een postadres kan je niet opgeven als bezoekadres
  • Postadres is goedkoper dan een virtual office

Kom in contact

Verkrijg prijzen en beschikbaarheid.