Als sporten je niet enthousiast maakt, hoef je jezelf niet naar de sportschool te slepen. Een paar bureau vriendelijke oefeningen kunnen daarentegen geen kwaad! Daarom hebben we, bij StartDock, 5 simpele oefeningen samengevat. Deze simpele oefeningen verbeteren de bloedcirculatie, verminderen stress, en verhogen productiviteit en focus op kantoor.

1. Armen strekken

Al zittend, steek je linkerarm omhoog en buig dan je elleboog zodat deze naar het plafond wijst (en je hand je schouderblad aanraakt). Probeer zo ver mogelijk naar links te reiken met je rechterarm. Je kan eventueel je linker elleboog gebruiken om je rechterarm te ondersteunen. Herhaal dit 8 keer en ruil dan van kant.

2. Bilspieren aanspannen

Al zittend, knijp je bilspieren samen en houd dit voor 10 seconden vast. Herhaal dit 8 keer, of tot je bilspieren gaan verzuren!

3. Buikspieren

Ga zo rechtop en stil mogelijk in je stoel zitten. Vanaf deze positie draai je je boven lichaam zo ver mogelijk naar links. Houd deze positie aan voor 5 seconden en wissel dan van kant. Herhaal dit in totaal 5 keer (voor beide kanten).

4. Benen liften

Ga rechtop zitten in je stoel. Til dan je linkervoet van de grond en lift je rechterbeen recht vooruit. Zorg ervoor dat je been parallel is met de vloer! Houd deze positie aan voor 5 seconden en wissel dan van kant. Herhaal deze stappen 10 keer per been.

5. Kuiten strekken

Al (rechtop) zittend, ga heel rustig aan op je tenen ‘staan’ en houd dit aan voor 30 seconden. Herhaal dit 3 keer en je zal je kuiten zeker voelen!

Dit is onze lijst van simpele, maar effectieve oefeningen. Je kan er altijd voor kiezen om meer herhalingen te doen van een oefening, dit hangt af van je eigen persoonlijke voorkeur. Er zijn natuurlijk meer opties, zoals een wandeling door de buurt waar je werkt. Veel van onze Dockers bij StartDock Rotterdam doen dit graag! Ook dit vermindert stress en al helemaal in een buurt als het Scheepvaartkwartier!